شانس ترامپ در انتخابات کاهش یافته است
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه معتقد است که ناکامی آمریکا در شورای امنیت برای تصویب قطعنامه ضدایرانی شانس دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای پیروزی در انتخابات آتی بشدت کاهش داده است.

«ایگور کوروتچنکو» که همزمان سردبیر نشریه نظامی روسی «دفاع ملی» است روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، تصریح کرد: شکست آمریکا در تایید قطعنامه برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران یک بار دیگر منزوی شدن آمریکا در سطح بین المللی را به وضوح نشان داد.

وی ادامه داد: در حالی که حدود سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، ترامپ فرصت چندانی برای جبران این شکست ندارد و محبوبیت وی کاهش یافته است که امکان پیروزی بر رقیب خود از حزب دمکرات را کاهش داده است.

کارشناس ارشد روس ادامه داد: به همین دلیل شاهد اصرار آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران هستیم اقدامی که واشنگتن را در مقام تخطی گر و نقض کننده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قرار داده است.

 عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه یادآورشد: آمریکا از منظر حقوقی هیچ حقی در قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد زیرا ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و اصرار برای اینکه آمریکا را شرکت کننده در این توافق بین المللی معرفی کند، نشانه قلدری و زورگویی است.

به گفته کوروتچنکو، مقامهای آمریکایی بخوبی می دانند که نمی توانند در شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران موفق شوند به همین دلیل به فشار بر رئیس شورای امنیت روی آورده اند تا از این راه با نقض مراحل و تشریفات تصمیم گیری در شورای امنیت، به هدف خود علیه ایران برسند. 

نظرات

نظر خود را بگذارید