عزاداری حسينيه های بزرگ زنجان و يزد در ايام كرونا
کورش سلیمانی در برنامه «مکث» میزبان بانیان عزاداری امام حسین (ع) در زنجان و یزد است.

محرم امسال با همه محرم‌هايي كه در عمرمان ديده‌ايم فرق دارد اما حتي شرايط سخت اين‌روزها هم باعث نشد آيين‌ها و رسومات مربوط به اين دهه كمرنگ شوند، شايد تغييراتي به وجود آمده باشد اما محرم همان حال و هواي هميشگي را دارد. هيأت‌هاي بزرگ اگرچه امسال بخاطر رعايت مسائل بهداشتي از تجمعات بزرگ و شلوغ پرهيز كرده‌اند و مانند سال‌هاي قبل نذورات‌شان را به شكل پذيرايي در هيئت ندارند اما هزينه‌هاي آنرا به خانواده هاي نيازمند مي‌رسانند و خلاصه هرکسی به شیوه‌ای عزاداری امسال را اقامه کرده است. 


 هفتمين قسمت از سري سوم برنامه "مكث" پنجشنبه شب ساعت ١٩:٤٥ از شبكه دو سيما پخش خواهد شد. در هفته اول كورش از فصل جديد اين برنامه كه ويژه ماه محرم تهيه شده كورش سليماني مجري و راوي خواهد بود. در اين برنامه  سليماني ميزبان جمعي از بانيان هيئت‌ها و حسينه‌هاي بزرگ يزد و زنجان است كه امسال هزينه‌هاي برگزاري مراسم‌هاي شان را صرف خريد ماسك و گان و سایر وسايل مورد نياز بيمارستان‌ها و...كرده‌اند. قصه اين قسمت از برنامه «مكث» حكايت عاشقاني ست كه سال‌هاي سال به حسينه‌ها خدمت كرده‌اند و شوق دهه محرم را داشته‌اند و امسال هرچند دلتنگ آئين‌ها و مراسم‌هاي محرم هستند اما اين شور و شوق را به شيوه‌اي ديگر نشان داده و به ياري هموطنان شتافته‌اند.


سري جديد برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتي كه در ماه مبارك رمضان پخش شد، قصه‌ها و روايات جذاب آدم‌ها از يك موقعيت خاص به سمت حال خوب را روايت كرده و سراغ ماجراهاي اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت ميان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.

نظرات

نظر خود را بگذارید