قول رئیس جمهور برای برگزاری شورای عالی فضای مجازی در هفته آینده
دبیر شورای عالی فضای مجازی از قول رئیس جمهور برای برگزاری جلسه این شورا در هفته آینده و پس از تاخیر بیش از ۲ ماه خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی امشب در برنامه تلویزیونی نگاه یک در خصوص تأخیر ایجاد شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی به رغم آنکه طبق اساسنامه این شورا، جلسات آن باید حداقل ماهی یکبار تشکیل شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، رئیس جمهور برای هفته آینده قول تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی را دادند.

وی درباره انتقادات به عدم تشکیل منظم شورای عالی فضای مجازی گفت: ما تا پیش از کرونا، به طور میانگین ماهی یک بار جلسه شورای عالی فضای مجازی را برگزار کردیم. به نحوی که در سال ۹۸ حدود ۹ جلسه و در سال ۹۷ حدود ۱۱ جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه، برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی حداقل ماهانه یک جلسه است و مقام معظم رهبری نیز اصرار داشتند که تعداد جلسات یاید بیشتر باشد و ما هم معتقدیم که این جلسات با توجه به سرعت تحولات باید از تعدلد یک جلسه در ماه فراتر رود.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و حضور سران سه قوه، مدیران لشگری، امنیتی و فرهنگی و نیز نخبگان و مجلسیان در این شورا، گفت: این انتقاد بر شورای عالی فضای مجازی مطرح است که تعداد برگزاری جلسات آن کم است و خروجی آن آنطور که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود. اما بنده از این موضوع دفاع کرده و معتقدم که جلسات شورای عالی فضای مجازی در این مدت مفید بوده و مصوباتی مانند ساماندهی پیام رسان ها، ضرورت الزامات شبکه ملی و معماری آن، نظام هویت فضای مجازی و ساماندهی بازی‌های رایانه‌ای در این شورا، منشأ تحولات فضای مجازی در کشور بوده است.

فیروزآبادی ادامه داد: آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی تیرماه برگزار شد و پیگیری ما از عدم برگزاری آن در مردادماه حاکی از آن بود که همانطور که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاهاه تعطیل بوده است، ما را نیز در ذیل تعطیلی این مجموعه‌ها قرار دادند.

نظرات

نظر خود را بگذارید