قیمت واکسن آنفلوانزا با ارز دولتی اعلام شد
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: قیمت واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

سید حیدر محمدی در برنامه تهران کلینیک گفت: قیمت واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر با ارز دولتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است اما قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه از اسفند ۹۸ تا هفته گذشته سهمیه‌ای برای داروخانه‌ها در نظر گرفته نشده بود اظهار داشت: داروخانه امن‌ترین مکان برای توزیع ماسک است؛ اما به دلیل وجود بحران کرونا با اینکه داروخانه‌ها اولویت اول ما بودند ولی سهمیه‌ای برای آنها تخصیص داده نشد.

محمدی افزود: یکی از مشکلات وزارت صمت در تولید ماسک، تأمین مواد اولیه تولید ماسک بود که اخیراً وزارت صمت دستور وارد سازی ماده اولیه تولید ماسک را داده است. طی جلسه‌ی هفته گذشته رؤسای سازمان حمایت و غذا و دارو، توزیع روزانه دو میلیون ماسک با قیمت ۱,۰۵۰ تومان به داروخانه‌ها مصوب شد تا داروخانه‌ها این ماسک را با قیمت حداکثر ۱,۳۰۰ تومان به فروش برسانند.

وی افزود: تقریباً یک هفته از ابلاغ این مصوبه می‌گذرد و منتظر دستور تسویه از جانب وزارت صمت هستیم. این ماسک‌ها هنوز توزیع نشده‌اند، اما پس از توزیع در صورت مشاهده قیمت‌های غیر مصوب، به شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد. امیدواریم این طرح با دستورات وزارت صمت تا پایان شهریور ماه اجرایی شود تا مردم برای فصل پاییز کمبودی نداشته باشند.

نظرات

نظر خود را بگذارید