تایوان خواستار اتحاد جهانی علیه چین شد
رئیس اجرایی تایوان با اتکا به وعده‌های واشنگتن، چین را به داشتن رفتارهای تهاجمی متهم کرد و خواستار اتحاد جهانی علیه این کشور شد.

«تسای اینگ ون» رئیس اجرایی تایوان، خواستار اتحاد جهانی علیه اقدامات به زعم وی تهاجمی چین شد.

به ادعای وی، اقدامات پکن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان، تهدیدات اصلی علیه ثبات منطقه ایندوپاسیفیک محسوب می‌شود.

تسای اینگ ون که در جمع مسئولان امنیتی تایوان و شماری از دیپلمات‌های بلندپایه غربی صحبت می‌کرد؛ با ادعای حفاظت از آزادی، از لزوم ایجاد اتحادی متشکل از کشورهای به زعم وی دموکراتیک جهان سخن گفت.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: وقت آن رسیده که کشورهای هم‌عقیده و دوستدار دموکراسی در منطقه ایندوپاسیفیک و حتی فراتر از آن، به بحث پیرامون ایجاد چارچوبی بنشینند که هدف از آن انجام اقدامات هماهنگ و پایدار در راستای حراست از نظم راهبردی است- نظمی که از قدرت بازدارندگی در برابر اقدامات تهاجمی یکجانبه‌گرایانه برخوردار است.

اظهارات تسای اینگ ون در حالی ایراد شد که چین به تایوان به چشم بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می‌کند و بارها به آمریکا و متحدانش درباره دامن زدن به جریان‌های جدایی‌طلبانه این منطقه هشدار داده است.

با این حال، آمریکا در ادامه سیاست چرخش به سمت آسیاپاسیفیک که لازمه آن مهار قدرت‌یابی چین است، عمداً اصل چین واحد را نادیده گرفته و علاوه بر تایوان، در امور داخلی هنگ کنگ و تبت هم مداخله می‌کند.

نظرات

نظر خود را بگذارید