امکانات VoIP و مرکز تلفن ویپ چیست؟
ویپ یا Voice Over IP به تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه اطلاع می گردد. بستر ارتباطی می تواند شبکه محلی، بی سیم و یا از طریق اینترنت باشد.

در گذشته ای نه چندان دور که هنوز اینترنت به مرحله فراگیری نرسیده بود، تمامی ارتباطات حول محور شبکه های عمومی تلفن (PSTN) قرار داشت، در این حال برقراری ارتباط با فواصل طولانی هزینه های زیادی را به افراد و مجموعه ها تحمیل می کرد.

همزمان با گسترش روز افزون زیرساخت های فناوری در دنیا همانند اینترنت شبکه های سلولی و رایانه های شخصی امکانات ارتباطی جذابی همانند چت و ایمیل و ... برقرار شد.

در حال حاضر تمامی ارتباطات به راحتی هر چه تمام از طریق کامپیوترهای شخصی در دست انجام است و افراد می توانند در حالی که در تعطیلات آخر هفته خود زمان سپری می کنند از طریق کامپیوتر شخصی و موبایل با دوستان خود ارتباط بگیرند و امور کاری خود را هماهنگ کنند و به تبادل اطلاعات بپردازند.

اما در این بین پروتکل سیپ ترانک VoIP چگونه به برقراری ارتباطات ما کمک می کند؟ در ادامه به شرح توضیحات آن می پردازیم.

ساختار VoIP چگونه است؟

همانطور که می دانید اصوات به صورت آنالوگ ایجاد می شوند، از این رو برای انتقال صدا از یک مبدا به مقصدی خاص می بایست در ابتدا صدا از حالت آنالوگ خارج و به حالت دیجیتال تبدیل گردد. انتقال صدا از طریق شبکه IP و ارسال بسته هایی از جنس دیتا امکان پذیر است.

در این بین کدک ها نقش مهمی را ایفا می کنند. عکس این عمل در سمت گیرنده نیز انجام می پذیرد، بدین صورت که سیگنال دریافتی از سمت فرستنده توسط یک مبدل در مقصد از حالت دیجیتال به آنالوگ تغییر می کند.

از جمله علت های انتقال صوت به صورت دیجیتال می توان به فشرده سازی، مسیریابی، عدم نویز پذیری و کنترل راحت تر آن نسبت به سایر سیستم ها اشاره کرد.

VoIP به شما کمک می کند تا شبکه انتقال صدای ارزانتری داشته باشید، از پهنای باند به شکل بهتری استفاده نمایید، کیفیت مکالمه بهتری داشته باشید همچنین از سرویس ها جدیدتر و متنوع تری بهره مند شوید.

نظرات

نظر خود را بگذارید