درخواست مسلمانان ایتالیایی برای پخش قرآن از تلویزیون
نمایندگان انجمن‌های اسلامی استان ونتو از استاندار درخواست کردند فضایی چند دقیقه‌ای در شبکه‌های تلویزیونی استانی به آنها داده شود تا بتوانند به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان به زبان ایتالیایی قرآن بخوانند.

نمایندگان انجمن‌های اسلامی استان ونتو از لوکا زایا، استاندار (استان ونتوی ایتالیا) درخواست نمودند که فضایی چند دقیقه‌ای در شبکه‌های تلویزیونی استانی به آنها داده شود تا بتوانند به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان به زبان ایتالیایی قرآن بخوانند. رمضان امسال ماهی بی‌سابقه برای حدود ۱.۸ میلیارد مسلمان در جهان به شمار می آید.

 

در این بیانیه آمده است: هدف، سبک‌تر کردن فضا در دوران قرنطینه است. جامعۀ اسلامی در هر صورت از برگزاری نماز جماعت و ترتیب دادن مهمانی‌های شبانه چشم پوشی خواهد کرد و مراکز فرهنگی خود مانند نمازخانه‌ها را تعطیل خواهد کرد.

 

به عقیدۀ ما اسلام مانند مسیحیت دین اجتماع است بدین منظور آنها خواستار یک فضای تلویزیونی شدند. تانجی، سخنگوی آنها از زایا، استاندار ونتو خواست در این رابطه راه حلی سر راه آنها قرار دهد.

 

 امسال مسلمانان در ماه رمضان به جای حضور در جمع در خانه‌های خود می مانند. ما  از مسلمانان خواستیم روز جمعه گوشه ای از خانۀ خود را به مسجد تبدیل نمایند.

نظرات

نظر خود را بگذارید