«قصیده گاو سفید« کوتاه شد/ احتمال اکران آنلاین فیلم
کارگردان فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» از کوتاه شدن این فیلم نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

بهتاش صناعی‌ها با آرزوی اینکه سینماها هر چه زودتر زنده شوند، درباره اکران فیلم جدیدش گفت: «قصیده گاو سفید» ویژگی‌هایی دارد که تماشای آن را بر پرده سینما جذاب می‌کند، اما هر تصمیمی برای فیلم منوط به مدت زمان تعطیلی سینماهاست.

 

کارگردان «قصیده گاو سفید» که این فیلم را در جشنواره فجر سال قبل رونمایی کرد و با بازخوردهای خوبی هم مواجه شد، درباره تصمیمش برای چگونگی نمایش این فیلم با اشاره به اینکه پس از جشنواره یک بازبینی مجدد بر فیلم داشته و حدود هفت تا هشت دقیقه از آن را بدون اینکه به حال و هوای آن خللی وارد شود کوتاه کرده است، بیان کرد: بعد از جشنواره فجر، اول در نظر داشتم «قصیده گاو سفید» را برای جشنواره‌های خارجی آماده کنم که متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه بسیاری از جشنواره‌ها تغییر کرده و مشخص نیست هر کدام چه زمانی برگزار می‌شوند.

 

او در پاسخ به اینکه اولویتش شرکت در فستیوال‌های خارجی است؟ گفت: البته اولویتم در شرایط فعلی این است که سینما زنده شود چون این فیلم برای سینما ساخته شده و امیدوارم شرایط طوری مهیا شود که سینما ها هر چه سریعتر در شرایط ایمن و سلامت بازگشایی شوند. با این حال فکر می‌کنم این فیلم قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند برای امکان نمایش و حضور بین‌المللی آن هم صبر کنیم چون دست‌کم جشنواره‌های خارجی تا دو، سه ماه آینده تعطیل هستند.

 

صناعی‌ها درباره اینکه آیا تمایلی به اکران آنلاین فیلمش خواهد داشت یا خیر؟ هم افزود: من معتقدم هر فیلمی مقتضیات خاص خود را دارد. این که یک فیلم برای پرده سینما تولید شده باشد یا برای قاب تلویزیونی قطعاً تفاوت‌های زیادی با هم دارند چون این دو مدیوم در فرم، اجرا، دکوپاژ و کارگردانی تاثیرگذار است، کما اینکه می‌بینیم در تمام دنیا سریال‌های تلویزیونی ساختار متفاوت‌تری از فیلم سینمایی دارند و درباره فیلم خودم فکر می کنم جذابیت «قصیده گاو سفید» بیشتر برای پرده سینماست تا قاب تلویزیونی. با همه این‌ها، شرایطی را که در آن هستیم نیز درک می‌کنم و باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.  قطعا برای تعطیلی کوتاه مدت سینماها تصمیم به اکران آنلاین نخواهم داشت، اما اگر قرار باشد تعطیلی بلندمدت باشد یعنی مثلاً یک سال، آن موقع شاید تصمیم جدیدی بگیرم.

نظرات

نظر خود را بگذارید