هجوم مردم ترکیه به سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها/ توزیع نان بین خانواده‌ها
اعمال قانون منع رفت و آمد در 31 شهر ترکیه مردم را وادار کرد به فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها هجوم ببرند.

سی ان ان نوشت: مردم نگران ترکیه برای تامین نان و مواد غذایی به سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها هجوم بردند. در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ترکیه، در 31 شهر این کشور به مدت 48 ساعت قانون ممنوعیت رفت و آمد اعمال شد. پس از اعلام این خبر، مردم به نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و خودپردازها هجوم بردند.

 

 برخی افراد هم برای رفتن نزد عزیزانشان، پیش از شروع ساعت ممنوعیت رفت و آمد به خیابان آمدند و این امر سبب ترافیک شدید در برخی نقاط شهر شد.  اعضای گروه حمایت اجتماعی «وفا» پس از اعلام ممنوعیت رفت‌وآمد در 31 استان ترکیه، نان را بین مردم توزیع می‌کنند.

 

 با اعلام ممنوعیت رفت‌وآمد 2 روزه در 30 کلانشهر و یک استان ترکیه در چارچوب مقابله با شیوع کووید-19، اعضای گروه حمایت اجتماعی «وفا» صبح امروز در ادامه فعالیت‌های خود برای تامین نیازهای مردم بین آنها نان توزیع می‌کنند.  وزات کشور ترکیه نیز اعلام کرده است: این اقدام از سوی پرسنل نانوایی‌هایی که شامل مقررت رفت‌وآمد نیستند، انجام می‌شود و اعضای گروه حمایت اجتماعی «وفا» نیز به آنها کمک می‌کنند.

 

گروه حمایت اجتماعی وفا متشکل از داوطلبان از بنیادهای خیریه، نهادهای پزشکی، سربازان، کارمندان نهادهای دولتی و خصوصی و هلال احمر ترکیه است. این امدادگران پس از دریافت تماس‌ بلافاصله برای تامین نیازها اقدام می‌کنند.

نظرات

نظر خود را بگذارید