گرانی در ماه رمضان هم متوقف نشد
با وجود اظهارنظر مسئولان درباره گران نشدن قیمت کالاها در ماه رمضان، افزایش قیمت در همه زمینه‌ها مشهود است.

شیوع ویروس کرونا و رکود ناشی از این ویروس در استان تهران سبب نشد، تا قیمت برخی از کالاها افزایش نیابد و در همان اسفندماه و در بحبوحه کرونا نیز افزایش قیمت برخی از اقلام ضروری مانند حبوبات خبر ساز شد.

 

افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در حالی رخ داده است، که اصناف در میان وجود نگرانی‌ها از شیوع کرونا فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و نیز ۱۰ روز از ماه مبارک رمضان می‌گذرد و تقاضا برای خرید مایحتاج این ماه صعودی به نظر می‌رسد و کنترل، نظارت و توجه خاصی نیز از سوی مسئولین امر شاهد نیستیم.

 

یکی از شهروندان پیشوایی در جنوب شرق استان تهران ضمن گلایه از افزایش بی رویه قیمت‌ها می‌گوید: ما نظارت را فقط در خبرها و نشریات می‌خوانیم، اما در عمل نظارتی نمی‌بینیم و این افزایش قیمت‌ها است، که خودنمایی می‌کند و هرکس هرچقدر بتواند، از مردم سود می‌گیرد.

اکبر علیانی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها در حالی رخ می‌دهد، که هنوز بخش عظیمی از مردم برای خرید به بازارها مراجعه نکرده و تنها شاهد خرید اقلام ضروری هستیم.

 

وی با بیان اینکه اثر این افزایش قیمت‌ها هنوز به طور کامل در بازار محسوس نیست، گفت: بسیاری از اقلام مانند برنج، شکر و گوشت را مردم برای نوروز تهیه کرده بودند و در حال حاضر نیازی به خرید نمی‌بینند، اما فکر کنم، پس از پایان آذوقه‌های نوروزی شاهد تورم گسترده‌ای باشیم.

 

افزایش قیمت‌ها در شرایط رکود در تمام دنیا توجیهی ندارد

 

در اسلامشهر نیز اوضاع بهتر از دیگر مناطق استان تهران نیست، یک شهروند اسلامشهری گفت: حبوبات حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، در حالی که این قیمت‌ها توجیهی ندارد، در حال حاضر و در شرایط کرونا تمام دنیا با رکود و کاهش قیمت‌ها مواجه هستند، اما گویی شرایط در کشور ما متفاوت است.

 

وی به انتقاد از نقش منفعلانه مسئولین امر در برابر افزایش بی حد و حصر قیمت‌ها پرداخت و افزود: واقعاً دوست دارم بدانم، نقش مسئولان در این میان چیست و آیا هرکس هرچقدر زورش می‌رسد، باید جنسش را بفروشد.

 

این شهروند اسلامشهری به کنایه گفت: به گمانم اگر افرادی که از اوایل اسفندماه در قرنطینه خانگی هستند، پس از کرونا و برای خرید به بازار مراجعه کنند، حس و حال اصحاب کهف پس از بیداری از خواب چندین هزار ساله را داشته باشند.

 

نظرات

نظر خود را بگذارید