برخلاف وعده‌ها، گرانی در ماه رمضان اوج گرفت
برخلاف وعده‌های مسئولین گرانی اجناس و کالاها در ماه رمضان روندی رو به جلو داشته است.

 براساس آنچه این روزها در بازار مواد غذایی دیده می‌شود، فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز نتوانست ترمز افزایش قیمت‌ها در بازار را بکشد و در شرایطی که ویروس کرونای جدید هنوز در کشور جولان می‌دهد، روند افزایش قیمت موضوع قابل توجه بازار مواد غذایی در روزهای اخیر است.

 

افزایش قیمت در کنار کاهش تقاضا
امسال برخلاف سال‌های گذشته خبری از میهمانی‌های افطار و دید و بازدیدهای رمضانی نیست و همین مسأله باعث کاهش تقاضا در بازار شده است. اما برخلاف انتظارات این کاهش تقاضا هم نتوانسته است از افزایش قیمت جلوگیری کند و آمارها نشان می‌دهد که قیمت گوشت، مواد لبنی، میوه و سبزی، برنج و حبوبات گران‌تر شده است. براساس گزارش‌های میدانی خبرگزاری فارس، در بازار قیمت هندوانه با افزایش 25‌درصدی به قیمت کیلویی 4200 تومان رسیده است. همچنین براساس مشاهدات میدانی خبرنگار «شهروند»، قیمت سیب و پرتقال هم 15‌درصد افزایش پیدا کرده و بین 10 تا 15‌هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت حبوبات هم افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرده است. هر کیلو عدس با افزایش 10‌درصدی نسبت به ماه گذشته به قیمت هر کیلوگرم 18‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

 


طبق اعلام سازمان حمایت، ۵۰‌هزار تن برنج هندی با قیمت کیلویی حداکثر ۸هزار تومان، به همین میزان شکر با قیمت کیلویی حداکثر پنج‌هزار و 900 تومان، ۲۵‌هزار تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی حداکثر ۱۲‌هزار تومان، بیش از ۱۵‌هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب کیلویی حداکثر ۴۲‌هزار تومان، ۵۰‌هزار تن روغن خام برای تولید انواع روغن نباتی در سقف قیمت مصوب و ۱۰۰‌هزار تن انواع خرمای مضافتی و کبکاب که با توجه به نوع، کیفیت، وزن بسته‌بندی و سایر مشخصه‌های آن توسط کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند، از ابتدای ماه مبارک رمضان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره‌بار و تعاونی‌ها عرضه شده است.

نظرات

نظر خود را بگذارید