حاشیه‌های  بوکس در همدان/ هیات بوکس رئیس ندارد
استعفای سرپرست هیات بوکس همدان باعث شده این مرکز بدون مدیر بماند و برنامه‌های آن پس از گذشت یک سال به سرانجامی نرسیده است.

بوکس یکی از رشته‌های ورزشی در استان همدان است که همواره حاشیه‌های تمام نشدنی در سال‌های گذشته را با خود به یدک کشیده و از برگزاری مجمع فوق‌العاده تا استعفاهای ناگهانی و درگیری و حاشیه‌های متعدد درون هیئت که طی یک سال گذشته این حاشیه‌ها و اختلافات به اوج خود رسیده است.

 

اردیبهشت ماه ۹۸ سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان خبر استعفای داوود دوامی رئیس هیئت بوکس استان همدان را رسانه‌ای کرد اما دوامی در مصاحبه‌های متعدد در رسانه و خبرگزاری‌ها اعلام کرد که وی را برای استعفا تحت فشار گذاشته‌اند و به نوعی برکنار شده است.

 

بعد از استعفای دوامی با معرفی اداره کل ورزش و جوانان استان سعید دوست‌محمدی به عنوان سرپرست هیئت بوکس استان همدان به فدراسیون معرفی شد.

 

بوکس استان همدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد

مدت حضور دوست‌محمدی در بوکس استان همدان بسیار کوتاه بود و خیلی زود این فرد نیز با متنی استعفای خود را از سرپرستی بوکس همدان اعلام کرد و بعد استعفای دوست‌محمدی با گذشت یک سال همچنان بوکس استان همدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

 

استان همدان که روزگاری در رشته ورزش بوکس در کشور با داشتن قهرمانان متعددی سر بلند می‌کرد حالا در بین استان‌هایی که هیچ جایگاهی در این رشته ورزشی ندارند هم جایگاهی ندارد و روزگار تلخی را سپری می‌کند و کسی پاسخگویی این شرایط نیست.

 

دستگاه ورزش استان همدان در برگزاری مجمع انتخاباتی کوتاهی کرده است

 

دبیر فدراسیون بوکس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بوکس استان همدان اظهار داشت: استان همدان با حضور قهرمانی نظیر برادران یعقوب لو، هندی، جلالی و سعید نوروزی از دیرباز مهد بوکس کشورمان بوده است.

 

حمید قبایی‌زاده افزود: این افراد شناسنامه‌های بوکس استان همدان هستند و همواره استان همدان یکی از قطب‌های بوکس ایران بوده است.

 

دبیر فدراسیون بوکس کشور با اشاره بلاتکلیفی هیئت بوکس استان همدان گفت: بوکس استان همدان دوسال قبل از نظر فدراسیون بوکس انصافاً خوب کار می‌کرد اما در یک سال گذشته شاهد افول و حواشی مختلفی در بوکس همدان بودیم.

 

قبایی‌زاده خاطرنشان کرد: در مدت سرپرستی رئیسهیئت بوکس همدان اداره ورزش و جوانان استان همدان ۳ بار به ما تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع داد که هر ۳ بار را هم لغو کردند.

 

وی با اشاره به قوانین مجامع انتخاباتی بیان کرد: طبق قوانین مجامع انتخاباتی ادارات کل سرپرست به ما معرفی می‌کند و ۳ ماه زمان دارند که شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کنند و متولی اصلی برگزاری مجامع از صفر تا صد و از کار ثبت‌نام و استعلام‌ها در خود استان و با دستور مدیرکل انجام می‌شود.

 

دبیر فدراسیون بوکس کشور عنوان کرد: ما تنها در تاریخ پیشنهادی به استان می‌رویم و مجمع برگزار می‌شود و اگر برگزاری انتخابات دست فدراسیون بود انتخابات بوکس استان همدان را یک سال گذشته برگزار کرده بودیم.

 

هیئت بوکس همدان سرپرست ندارد

قبایی‌زاده با بیان اینکه در حاضر هیئت بوکس همدان سرپرستی ندارد، گفت: بنده یک بار هم سرپرست قبلی هیئت بوکس را ندیده‌ام هر چند وی هم بعد از اتفاقاتی که مشخص نشد چه بوده از سرپرستی استعفا داد.

 

دبیر فدراسیون بوکس کشور بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ بوکس استان همدان این استان در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان در یک رشته المپیکی مانند بوکس شرکت نکرد که این یک ضعفی بزرگ برای مجموعه ورزش این استان است.

 

قبایی‌زاده خاطرنشان کرد: مدیریت دستگاه ورزش باید پیگیر این موضوع می‌شد و به هر نحوی یک تیم در این مسابقات اعزام می‌کرد اما متأسفانه در حال حاضر از این قبیل ضعف‌ها در بوکس استان همدان زیاد بوده و هیچکس در همدان پیگیر این رشته ورزشی نیست.

نظرات

نظر خود را بگذارید